Page 7 - AUGUST-2016
P. 7

Billede fra funktionsuddannelse på dysekanon
     Min personlige fornemmelse er, at vi med anven-  potentiale, har de samtidig haft mulighed for at
     delse af nedenstående skema har skabt grund-  få indflydelse på hvad deres kommende funktion
     laget for, at soldaterne er blevet placeret på den  skal være. Det har soldaterne gjort ved at udfylde
     rigtige hylde. En direkte konsekvens  af det, er  et skema, hvori de tilkendegiver, hvilken funktion
     en øget fastholdelse og motivation hos den en-  de ønsker.
     kelte soldat. Ud over at vi vurderer soldaternes







































     Under:                                      valgt at dele HRU forløbet op i tre moduler, jf.
     Ved 3 MEKINFKMP  tager vi fra start 71 solda-  nedenstående figur. ”HRU modulopbygning”
     ter, tallet er en kombination af forsvaret behov  Soldaterne kommer ved et HRU forløb ved 3 KMP
     og indkvarteringsmuligheder ved kompagniet.  til at blive uddannet til og med delingsniveau-
     For første gang mødte alle 71 ved start, om det  et. Jeg har tidligere været både delingsfører og
     er held eller det forudgående arbejde har båret  næstkommanderende ved 4/I JDR og min erfa-
     frugt, skal jeg ikke kunne sige. I skrivende stund  ring siger mig at tiden til uddannelse forud for
     er der 70 soldater, to er stoppet og en enkelt er  større aktiviteter ofte er begrænset. Derfor skal
     kommet til. Soldaterne er i fuld gang med funk-  de soldater der skal tilgå SRS være uddannet,
     tionsuddannelsen, som afsluttes i den sidste uge
     inden  sommer med en skydeperiode. Jeg  har
                                                                                fortsættes...
                                                                                  Dragonen | 7
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12